Verantwoord afvallen is simpel afvallen

Verantwoord afvallen is simpel afvallen

hoenderdaalsport-nlIedereen heeft wel eens een strenge blik in de spiegel geworpen en besloten: “ik moet nodig wat afvallen”. Veel mensen zijn ook aan de dikke kant, genietend van het goede leven.
Voordat je je stort op crash-diëten, bedenk je dan dat afvallen eigenlijk heel simpel is: je moet iets minder eten dan je nu doet en/of iets meer bewegen dan je nu doet.

Dat is precies wat je doet met verantwoord afvallen. Je valt stukje bij beetje af, maar in de meeste gevallen is het overgewicht er ook sluipenderwijs bij gekomen. Dus dan is het logisch dat je ook in een langzaam tempo afvalt. Op deze manier wen je jezelf een nieuwe manier van eten aan.

Kleine aanpassingen in je eetpatroon

Het is moeilijk om geduldig te blijven bij afvallen, vandaar dat veel mensen vallen voor de beloftes van een snel dieet. Soms kan het niet eens, zoveel kilo in een maand kwijt raken. Bovendien is het bijna altijd een aanslag op je gezondheid.

Je denkt misschien dat het niet uitmaakt om elke dag 1 boterham minder te eten, maar dat werkt ook door. Verder kun je ook slimmere keuzes maken in broodbeleg: magere smeerkaas in plaats van een plak volvette kaas. Wanneer je een drukke dag voor de boeg hebt en geen tijd hebt om eten voor te bereiden dan kun je zo nu en dan beroepen op natuurlijke vegan proteïne shakes zoals Be-Slank.

Verder zuinig met de sauzen en je hebt al een hele mooie basis voor verantwoord afvallen.

Met meer energieverbruik door sporten

De meeste mensen doen niet graag aan sport en de drempel naar de sportschool is best hoog, Maar goed nieuws, je hoeft je niet per se af te beulen op apparaten om verantwoord af te vallen. Door in je dagelijks leven meer te bewegen, ben je ook goed bezig. Neem wat vaker de trap. Als je een stappenteller aanschaft, krijg je inzicht in hoeveel je loopt en beweegt. Het is ook leuk om te zien dat je meer gaat bewegen dan je voorheen deed.

Daarnaast zijn er ook heel veel gratis filmpjes over fitness online te vinden. Die kun je thuis via je pc of laptop meedoen en bewegen. Dat kost ook minder tijd dan naar de sportschool gaan. En drie keer in de week 20 minuten sporten is ook een uur.

Door het afvallen in een langzamer tempo aan te pakken, geef je je lichaam de gelegenheid zich aan te passen aan de veranderingen, je krijgt geen loshangend vel. Bovendien doe je je lichaam geen geweld aan met rare voedingsmiddelen of overdreven sporten.

Langzaam aan, dan breekt het lijntje niet. Had oma toch nog gelijk.

Reageren is niet mogelijk.